دو فصلنامه علمی جامعه شناسی آموزش و پرورش
ارائه الگوی شایستگی مدیران دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی

مهشاد عرفانی خانقاهی؛ حسینعلی بهرام زاده؛ هادی سعیدی

دوره 7، شماره 1 ، شهریور 1400، ، صفحه 319-331

https://doi.org/10.22034/ijes.2021.527866.1033

چکیده
  هدف: هدف پژوهش حاضر ارائه الگوی شایستگی برای مدیران دانشگاه آزاد اسلامی بود.روش شناسی: رویکرد پژوهش حاضر آمیخته(کیفی- کمّی) و از نظر هدف، پژوهشی کاربردی بود. مشارکت کنندگان بخش کیفی، اعضای هیئت علمی دانشگاه در دانشگاه آزاد خراسان رضوی بودند که با روش نمونه‌گیری هدفمند 15 نفر مورد مصاحبه قرار گرفتند. متون مصاحبه‌ها با روش تحلیل مضمون ...  بیشتر

شایستگی‌های حرفه‌ای مدیران آموزشی براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

سید کمال علایی موسوی؛ سید احمد هاشمی؛ مهدی باقری

دوره 6، شماره 2 ، اسفند 1399، ، صفحه 234-246

https://doi.org/10.22034/ijes.2021.248652

چکیده
  هدف: این پژوهش با هدف شایستگی حرفه‌ای مدیران آموزش متوسطه کشور براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش می‌باشد.روش‌شناسی: روش پژوهش برحسب هدف بنیادی - کاربردی، و برحسب  نحوه گردآوری داده‌ها از نوع داده‌ها آمیخته (کیفی ـ کمی ) از نوع اکتشافی  برحسب روش گردآوری داده‌ها توصیفی از نوع پیمایشی بود. جامعه آماری در بخش کیفی شامل اعضای ...  بیشتر