دو فصلنامه علمی جامعه شناسی آموزش و پرورش
روانشناسی
اثربخشی آموزش حل مسئله بر کیفیت زندگی و مسئولیت‌پذیری دانش آموزان دختر

خدیجه ایروانی؛ لیلا ایروانی؛ معصومه مقیمی فیروز آباد

دوره 7، شماره 2 ، اسفند 1400، ، صفحه 446-453

https://doi.org/10.22034/ijes.2023.543854.1202

چکیده
  هدف: هدف پژوهش حاضر تعیین اثربخشی آموزش حل مسئله  برکیفیت زندگی و مسئولیت‌پذیری در دانش آموزان منطقه 2 شهر تهران بود.روش: پژوهش حاضر نیمه آزمایشی با پیش‌آزمون و پس‌آزمون با گروه کنترل بود. جامعه موردمطالعه شامل دانش آموزان  منطقه 2  آموزش و پرورش متطقه 2  در سال تحصیلی98-97 بود. از جامعه موردنظر، تعداد 30 نفر به شیوه نمونه‌گیری ...  بیشتر