1
دانشجوی دکتری مدیریت منابع انسانی پژوهشگاه شاخص پژوه
2
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات اصفهان
چکیده
پژوهش حاضر با هدف شناسایی ابعاد مؤلفهها و شاخصهای شایستگی مدیران سازمانهای آموزشی به منظور ارائه مدل مفهومی انجام گرفته است. روش: روش تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر گردآوری اطلاعات توصیفی- اکتشافی است. جامعه آماری پژوهش، مدیران، سرپرستان واحدهای دانشگاهی پیام نور در کشور میباشد که برای نیل به هدف پژوهش، ادبیات و مبانی نظری و تجربی تحقیق مطالعه شد و با 26 نفر از مدیران دانشگاه پیام نور برای طراحی مدل شایستگی مصاحبه شد و ابزار مطلوب پس از تعیین روایی صوری، محتوایی و سازه، همچنین تعیین پایایی با استفاده از آلفای کرونباخ (39%) تدوین و اجرا شد. نتایج: براساس یافتههای به دست آمده، مدل نهایی پنج بعد شایستگی اثربخشی فردی، شایستگیهای دانشی و دانشگاهی، شایستگیهای میان فردی و ارتباطی، شایستگیهای عمومی سازمانی و شایستگی تخصصی دانشگاهی طراحی شد. نتیجه گیری: با توجه به اهمیت سازمانهای آموزشی و همچنین اهمیت شایستگیهای مدیران برای موفقیت، مدل مذکور برای تصمیم گیرندگان و مشاوران به منظور انتخاب مدیران دانشگاه ها و هدایت و راهنمایی مدیران کاربرد دارد.
گودرزی, محمدرضا, سلطانی, ایرج. (1397). ارائه مدل شاخص های شایستگی مدیران در سازمان های آموزشی (مورد مطالعه: دانشگاه پیام نور). انجمن جامعه شناسی آموزش و پرورش, 7(7), 109-128.
MLA
محمدرضا گودرزی; ایرج سلطانی. "ارائه مدل شاخص های شایستگی مدیران در سازمان های آموزشی (مورد مطالعه: دانشگاه پیام نور)". انجمن جامعه شناسی آموزش و پرورش, 7, 7, 1397, 109-128.
HARVARD
گودرزی, محمدرضا, سلطانی, ایرج. (1397). 'ارائه مدل شاخص های شایستگی مدیران در سازمان های آموزشی (مورد مطالعه: دانشگاه پیام نور)', انجمن جامعه شناسی آموزش و پرورش, 7(7), pp. 109-128.
VANCOUVER
گودرزی, محمدرضا, سلطانی, ایرج. ارائه مدل شاخص های شایستگی مدیران در سازمان های آموزشی (مورد مطالعه: دانشگاه پیام نور). انجمن جامعه شناسی آموزش و پرورش, 1397; 7(7): 109-128.