TY - JOUR ID - 242045 TI - ارائه مدل بهینه برندسازی فروشگاه های زنجیره ای در ایران با تمرکز بر ایجاد مبانی آموزشی برای مدیران و کارکنان JO - جامعه شناسی آموزش و پرورش JA - IJES LA - fa SN - AU - عزیزپور, لیدا AU - اسماعیل پور, حسن AU - حیدری, سید عباس AD - دانشجوی دکتری، گروه مدیریت بازرگانی ، واحد تهران مرکزی ، دانشگاه آزاداسلامی ، تهران ، ایران AD - استاد یار گروه مدیریت بازرگانی ، واحد تهران مرکز ی، دانشگاه آزاداسلامی ، تهران ، ایران. AD - استاد یارگروه مدیریت بازرگانی، واحد تهران مرکزی ، دانشگاه آزاداسلامی ، تهران ، ایران Y1 - 2021 PY - 2021 VL - 6 IS - 2 SP - 215 EP - 223 KW - تجربه خرید KW - برند فروشگاهی KW - برندسازی KW - کیفیت خدمات DO - 10.22034/ijes.2021.242045 N2 - هدف: هدف از پژوهش حاضر ارائه مدل بهینه برندسازی فروشگاه های زنجیره ای در ایران با تمرکز بر ایجاد مبانی آموزشی برای مدیران و کارکنان بود.روش:  تحقیق حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر نحوه گردآوری داده‌ها، توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری کلیه مشتریان فروشگاه های خرده فروشی در سطح کشور بود. روش نمونه‌گیری این پژوهش، روش نمونه‌گیری تصادفی ساده بود. حجم نمونه بر اساس جدول مورگان 385 نفر در نظرگرفته شد. ابزار گردآوری اطلاعات در این تحقیق پرسشنامه محقق ساخته بود. روایی سازه پرسشنامه از روش تحلیل عاملی تأییدی استفاده شد که طبق نتایج، ابزار تحقیق دارای روایی مناسب بود. پایایی پرسشنامه نیز با محاسبه ضریب پایایی (آلفای کرونباخ) بررسی شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها در بخش کمی از تکنیک مدلسازی معادلات ساختاری با رویکرد حداقل مربعات جزئی و نزم افزار اسمارت پی ال اس استفاده شد.یافته ها: نتایج تحقیق نشان داد عوامل مهمی همچون کیفیت خدمات پرسنل درون فروشگاه، کیفیت چینش محصولات در فروشگاه، آگاهی از برند فروشگاهی و تبلیغات تاثیر بالایی بر تجربه خرید از فروشگاه و نیز لذت خرید از فروشگاه را دارا بود.نتیجه گیری: بر اساس یافته های پژوهش ویژگی های مثبت مربوط به برند خرده فروشی بر تجربه و لذتی که مشتری از خرید خود در فروشگاه به دست می اورد تاثیر دارد.  UR - https://www.iase-jrn.ir/article_242045.html L1 - https://www.iase-jrn.ir/article_242045_0320e6f28d0d201cf2577e160ed78a16.pdf ER -