دو فصلنامه علمی جامعه شناسی آموزش و پرورش
تاثیر رهبری تحول‌آفرین بر تعهد سازمانی با توجه به نقش میانجی رضایت شغلی معلمان مدارس مقطع دوم متوسطه‌ی شهر تهران

مارال کریمی؛ سمیه خزایی پول؛ عاطفه یوسفی خواه

دوره 4، شماره 1 ، شهریور 1397، ، صفحه 158-170

https://doi.org/10.22034/ijes.2018.43742

چکیده
  این پژوهش با هدف تعیین تاثیر رهبری تحول آفرین بر تعهد سازمانی با توجه به نقش میانجی رضایت شغلی معلمان مدارس مقطع دوم متوسطه‌ی شهر تهران در سال 1397 صورت گرفت. روش پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر روش گردآوری داده‌ها توصیفی-پیمایشی بود. جامعه‌ی آماری پژوهش شامل معلمان مدارس مقطع دوم متوسطه‌ی شهر تهران بودند که از این میان با استفاده ...  بیشتر

عوامل سازمانی– مدیریتی مرتبط با میزان تعهد کاری معلمان شاغل در آموزش و پرورش شهرستان ماکو

بیژن زارع؛ بیژن زارع؛ میر نظیر موسوی

دوره 3، شماره 1 ، شهریور 1396، ، صفحه 111-127

https://doi.org/10.22034/ijes.2017.43703

چکیده
  مقاله حاضر به بررسی میزان تعهد کاری در بین معلمان شاغل در آموزش و پرورش شهرستان ماکو و عوامل سازمانی - مدیریتی موثر بر آن می پردازد . در این مطالعه به منظور انتخاب مبانی نظری تحقیق، سعی بر آن شد تا با مرور تحقیقات پیشین و نظریات مرتبط با موضوع ، نظریه‌ای که از قدرت تبیینی بالا و استحکام نظری برخوردار باشد ، استفاده شود . بر همین اساس از ...  بیشتر

بررسی رابطه ادراک عدالت سازمانی و رضایت شغلی در دو سازمان آموزشی

بیژن زارع؛ توحید دادخواه

دوره 2، شماره 1 ، شهریور 1395، ، صفحه 37-70

https://doi.org/10.22034/ijes.2016.43676

چکیده
  پژوهش حاضر به بررسی رابطه ادراک عدالت سازمانی و رضایت شغلی کارکنان سازمان‌های ‌اداری می‌پردازد. ادراک عدالت سازمانی دارای سه مؤلفه ادراک عدالت توزیعی، ادراک عدالت رویه‌ای، و ادراک عدالت مراوده‌ای در نظر گرفته شد و ابعاد رضایت شغلی نیز رضایت از ماهیت کار، رضایت از حقوق و مزایا، رضایت از سرپرست و مدیر، رضایت از ترفیعات، و رضایت ...  بیشتر