دو فصلنامه علمی جامعه شناسی آموزش و پرورش
ارائه مدل روابط بین ادراک جو کلاس، خودتنظیمی، دانش اموزشی و اضطراب ریاضی در دانش آموزان مقطع متوسطه

پروانه قهرمانی؛ نادر منیرپور؛ مجید ضرغام حاجبی

دوره 7، شماره 2 ، اسفند 1400، ، صفحه 320-333

https://doi.org/10.22034/ijes.2022.252455

چکیده
  هدف: پژوهش حاضر در پی آن است که با استفاده از روش الگویابی معادلات ساختاری به آزمون مدل پژوهش حاضر پرداخته و روابط بین ادراک جو کلاس، خودتنظیمی، دانش اموزشی و اضطراب ریاضی را بررسی کند.روش شناسی: پژوهش حاضر توصیفی و از نوع همبستگی و تحلیل مسیر بود. جامعه آماری پژوهش حاضر را دانش آموزان دوره ی دوم متوسطه دبیرستان های دولتی شهر تهران در ...  بیشتر

مدل ‌یابی اشتیاق تحصیلی بر اساس جو مدرسه و کیفیت زندگی با میانجی‌گری خودتنظیمی در دانش‌آموزان

پریسا تجلی؛ زهرا تقی زاده شیده؛ زهره صادقی افجه

دوره 7، شماره 1 ، شهریور 1400، ، صفحه 101-110

https://doi.org/10.22034/ijes.2021.528112.1037

چکیده
  هدف: پژوهش حاضر با هدف مدل‌یابی اشتیاق تحصیلی بر اساس جو مدرسه و کیفیت زندگی با میانجی‌گری خودتنظیمی در دانش‌آموزان انجام شد.روش شناسی‌: این مطالعه مقطعی از نوع همبستگی بود. جامعه پژوهش دانش‌آموزان دختر دوره دوم متوسطه شهر تهران در سال تحصیلی 99-1398 بودند. نمونه پژوهش 350 دانش‌آموز بود که با روش نمونه‌گیری تصادفی چندمرحله‌ای انتخاب ...  بیشتر

بررسی اثربخشی بسته آموزشی مهارت ‌های یادگیری خودتنظیمی بر کاهش تعلل ورزی

اسد حجازی

دوره 7، شماره 1 ، شهریور 1400، ، صفحه 207-216

https://doi.org/10.22034/ijes.2021.524470.0

چکیده
  هدف: پژوهش حاضر با هدف تعیین اثربخشی آموزش مهارت های یادگیری خودتنظیمی بر کاهش تعلل ورزی دانشجو معلمان پردیس های دانشگاه فرهنگیان شهر تهران انجام شد.روششناسی: روش پژوهش نیمه آزمایشی، پیش آزمون- پس آزمون با گروه کنترل بود. برای انجام پژوهش، از بین تمامی دانشجو معلمان پردیس­های دانشگاه فرهنگیان استان تهران که در سال تحصیلی  1398-99 ...  بیشتر