دو فصلنامه علمی جامعه شناسی آموزش و پرورش
رابطه ی رهبری توزیعی با تعالی سازمانی مدارس با نقش میانجی توانمندسازی ساختاری و روان-شناختی در معلّمان

حسین معجونی؛ محمد رضا اردلان؛ سیروس قنبری؛ افشین افضلی

دوره 8، شماره 1 ، شهریور 1401، ، صفحه 41-56

https://doi.org/10.22034/ijes.2021.531456.1064

چکیده
  هدف: هدف پژوهش بررسی رابطه­ی رهبری توزیعی با تعالی سازمانی مدارس با نقش میانجی توانمندسازی ساختاری و روان­شناختی در معلّمان بود.روش شناسی: روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش را کلیّه معلّمان مقطع ابتدایی استان فارس در سال تحصیلی 1400-1399 به تعداد 16264 نفر تشکیل داده بودند که از این جامعه، نمونه­ای به حجم 375 نفر ...  بیشتر