دو فصلنامه علمی جامعه شناسی آموزش و پرورش
روانشناسی
نقش میانجی تمایزیافتگی خود در رابطه بین نیازهای بنیادین روانشناختی و اعتیاد به بازی‌های آنلاین در دانش‌آموزان متوسطه دوم

نیلوفر آقایی کماکلی؛ رضا قربان جهرمی؛ منصوره کریم زاده؛ سیدروح الله شهابی

دوره 9، شماره 2 ، مرداد 1402

https://doi.org/10.22034/ijes.2024.2014688.1487

چکیده
  هدف: این پژوهش با هدف بررسی نقش میانجی تمایزیافتگی خود در رابطه بین نیازهای بنیادین روانشناختی و اعتیاد به بازی‌های آنلاین در دانش‌آموزان متوسطه دوم انجام شد.روش‌شناسی: روش پژوهش مقطعی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری این پژوهش را کلیه دانش‌‌آموزان مقطع دوم متوسطه شهر تهران در سال 1402-1401 تشکیل دادند که از میان آنان 400 دانش‌آموز (۲۰۰ ...  بیشتر

روانشناسی
اثربخشی طرح‌واره درمانی بر دوسوگرایی در ابرازگری هیجانی، تمایزیافتگی خود، ذهنی سازی و حساسیت به طرد در بیماران مبتلا به اختلال شخصیت مرزی

فریبا فرمانبر؛ علیرضا ماردپور؛ محمد ملک‌زاده

دوره 8، شماره 2 ، اسفند 1401، ، صفحه 245-261

https://doi.org/10.22034/ijes.2023.560088.1342

چکیده
  هدف: پژوهش حاضر با هدف اثربخشی طرح‌واره درمانی بر دوسوگرایی در ابرازگری هیجانی، تمایزیافتگی خود، ذهنی سازی و حساسیت به طرد در بیماران مبتلا به اختلال شخصیت مرزی شهر شیراز در سال 1401 انجام شد.روش شناسی: روش پژوهش نیمه‌آزمایشی با طرح پیش‌آزمون -پس آزمون با گروه کنترل و پیگیری بود. جامعه آماری پژوهش را کلیه افراد مبتلا به اختلال شخصیت ...  بیشتر

تاثیر فراهیجان بر تمایزیافتگی خود با واسطه گری خود شفقتی دانش آموزان

کوروش پارسا؛ زهرا نیک منش؛ حسین جناآبادی

دوره 6، شماره 2 ، اسفند 1399، ، صفحه 114-124

https://doi.org/10.22034/ijes.2021.242036

چکیده
  هدف: پژوهش حاضر با هدف تاثیر فراهیجان بر تمایز یافتگی خود با واسطه گری خود شفقتی دانش آموزان انجام شد.روش: روش پژوهش مقطعی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری این پژوهش را کلیه دانش آموزان مقطع متوسطه شهر تهران در سال تحصیلی 99 - 1398 تشکیل دادند، که از میان آن‌ها، تعداد 420 نفر با روش نمونه‌گیری خوشه­ای چند مرحله‌ای انتخاب شدند. ابزارهای ...  بیشتر