دو فصلنامه علمی جامعه شناسی آموزش و پرورش
روانشناسی
طراحی مدل خط‌مشی‌گذاری به‌منظور توانمندسازی و ارتقای حرفه‌ای معلمان با تکیه بر آموزش‌های ضمن خدمت

مریم ستوده مقدم؛ مسلم چرابین؛ احمد اکبری؛ احمد زنده دل

دوره 9، شماره 1 ، فروردین 1402، ، صفحه 371-382

https://doi.org/10.22034/ijes.2023.2002576.1410

چکیده
  هدف: توانمندسازی و ارتقای حرفه‌ای معلمان از طریق آموزش‌های ضمن خدمت می‌تواند نقش موثری در بهبود کیفیت آموزش آنان داشته باشد. بنابراین، هدف این مطالعه طراحی مدل خط‌مشی‌گذاری به‌منظور توانمندسازی و ارتقای حرفه‌ای معلمان با تکیه بر آموزش‌های ضمن خدمت بود.روش شناسی: در یک مطالعه کاربردی از نوع کیفی، پژوهش حاضر بر روی 10 نفر از ...  بیشتر

بسترها و راهبردهای توانمندسازی و ارتقاء جایگاه مدیران آموزشی زن

مریم مومنی؛ حسن صائمی؛ علی اصغر بیانی؛ مریم صفری

دوره 7، شماره 1 ، شهریور 1400، ، صفحه 277-286

https://doi.org/10.22034/ijes.2021.532945.1088

چکیده
  هدف: هدف این پژوهش بررسی بسترها و راهبردهای توانمندسازی و ارتقاء جایگاه مدیران آموزشی زن بود.روش‌: مطالعه حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر شیوه اجرا کیفی بود. جامعه پژوهش اسناد و متون توانمندسازی و ارتقاء جایگاه مدیران آموزشی و خبرگان دانشگاهی، مدیران ارشد و مدیران آموزشی موفق استان گلستان در سال تحصیلی 400-1399 بودند. ...  بیشتر