دو فصلنامه علمی جامعه شناسی آموزش و پرورش
اعتباریابی الگوی تدریس مبتنی بر هوش هیجانی در آموزش عالی

جواد کهن سال جاجرم؛ محبوبه سلیمان پور عمران؛ رویا افراسیابی

دوره 7، شماره 2 ، اسفند 1400، ، صفحه 217-228

https://doi.org/10.22034/ijes.2021.540065.1169

چکیده
  هدف: پژوهش حاضر با هدف اعتباریابی الگوی تدریس مبتنی بر هوش هیجانی در آموزش عالی انجام شد.روش‌ شناسی: پژوهش حاضر آمیخته یعنی کیفی و کمی بود. جامعه بخش کیفی خبرگان رشته‌های علوم تربیتی آموزش عالی استان‌های خراسان و جامعه بخش کمی دانشجویان کارشناسی همه رشته‌های آموزش عالی استان‌های خراسان در سال 400-1399 بودند. حجم نمونه بخش کیفی طبق اصل ...  بیشتر

علوم اجتماعی
بررسی و ارزیابی کیفیت زندگی کاری بر اثربخشی سازمانی از طریق آموزش نقش تعدیلی هوش هیجانی

امین امینی

دوره 7، شماره 2 ، اسفند 1400، ، صفحه 454-465

https://doi.org/10.22034/ijes.2022.707962

چکیده
  هدف: د‌ر‌ ا‌ین‌ مطا‌لعه‌ سعی‌ شد‌ه‌ ا‌ست‌ ارزیابی تاثیرکیفیت زندگی کاری بر اثربخشی سازمانی کارکنان با توجه به اثر هوش هیجانی بر‌ر‌سی‌ قر‌ا‌ر‌ گیر‌د‌.روش: تحقیق‌ حا‌ضر‌ ا‌ز‌ لحا‌ظ‌ ر‌و‌ش‌، تحقیقی‌ پیما‌یشی‌ و‌ ا‌ز‌ لحا‌ظ‌ هد‌ف‌، تحقیقی‌ کا‌ر‌بر‌د‌ی‌- تو‌سعه‌ ا‌ی‌ بود. جامعه آماری این تحقیق کارکنان شرکتهای ...  بیشتر

رابطه هوش هیجانی و اجتناب تجربی با آمادگی به اعتیاد در دانشجویان

دانیال سلیمانی؛ نازنین خوشبخت؛ فاطمه طهماسبی بلداجی

دوره 7، شماره 1 ، شهریور 1400، ، صفحه 63-72

https://doi.org/10.22034/ijes.2021.242050

چکیده
  هدف: هدف از پژوهش حاضر پیش‌بینی آمادگی به اعتیاد در دانشجویان براساس هوش هیجانی و اجتناب تجربی بود.روش شناسی‌: روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش حاضر را کلیه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ایران تشکیل داددند که در سال تحصیلی 96-1395 مشغول به تحصیل بودند. حجم نمونه 150 نفر دانشجو بود که به شیوه نمونه‌گیری هدفمند انتخاب ...  بیشتر

رابطه هوش هیجانی، کمال گرایی و اهمال کاری تحصیلی در دانش آموزان پایه ششم ابتدایی

صغری یوسفی دوگوری؛ مسعود عموپور

دوره 5، شماره 1 ، شهریور 1398، ، صفحه 41-53

https://doi.org/10.22034/ijes.2019.43748

چکیده
  هدف: هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه هوش هیجانی، کمال­گرایی دانش‌آموزان و اهمال­کاری تحصیلی بود.روش شناسی: پژوهش حاضر از نوع توصیفی- همبستگی بود. جامعه آماری آن را تمامی دانش آموزان پسر سال ششم دوره ابتدایی ناحیه یک رشت (2218 نفر) در سال تحصیلی 1396-1397تشکیل دادند. از بین جامعه آماری، بر اساس جدول کرجسی و مورگان 240 نفر با استفاده از نمونه­گیری ...  بیشتر