دو فصلنامه علمی جامعه شناسی آموزش و پرورش
نقش باور های انگیزشی بر عملکرد تحصیلی با میانجی گری انواع جهت گیری هدف در دانشجویان دانشگاه فرهنگیان

علی اصغر سرایی؛ محمد محمدی پور؛ محمود جاجرمی

دوره 4، شماره 1 ، شهریور 1397، ، صفحه 134-146

https://doi.org/10.22034/ijes.2018.43723

چکیده
  هدف از  پژوهش حاضر ، تعیین رابطه بین باورهای انگیزشی و عملکرد تحصیلی  دانشجویان با نقش میانجی جهت‌گیری هدف است،. بدین منظور 403 نفر از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان  مشهد با روش  نمونه گیری طبقه‌ای انتخاب شدند و پرسشنامه‌های راهبردهای انگیزشی یادگیری (پینتریچ وهمکاران، 1991) و جهت‌گیری هدف (الیوت و مک‌گری گور، 2001) را تکمیل نمودند.ارتباط ...  بیشتر