دو فصلنامه علمی جامعه شناسی آموزش و پرورش
سیر شکلگیری مدارس زنان در دوره مشروطه (با تأکید بر مطالبات اجتماعی زنان)

هما زنجانی زاده؛ علی باغدار دلگشا

دوره 2، شماره 1 ، شهریور 1395، ، صفحه 91-110

https://doi.org/10.22034/ijes.2016.43684

چکیده
  هدف این پژوهش بررسی سیر ایجاد مدارس زنان، در قالب ایجاد دبستانهای نسوان در دوره مشروطه و در فاصله زمانی سالهای 1324 ق/ 1285 ش تا 1330 ق/ 1291 ش است. بررسی این موضوع نه تنها از جهت رخداد آن در دوره زمانی مشروطه به عنوان نخستین دوره تجربه های مدرنیزه شدن آموزش و پرورش در ایران، بلکه به لحاظ ایجاد مدارس دخترانه، نقش نامه نگاریهای زنان در مطبوعات ...  بیشتر