دو فصلنامه علمی جامعه شناسی آموزش و پرورش
علوم اجتماعی
طراحی الگوی مدیریت هوش و استعداد برای دانش‌آموزان دوره ابتدایی

حیدر مظفری؛ فریبا شایگان؛ علی محبی

دوره 9، شماره 1 ، فروردین 1402، ، صفحه 349-358

https://doi.org/10.22034/ijes.2023.1987612.1379

چکیده
  هدف: با توجه به اهمیت هوش و استعداد و نقش آنها در عملکردهای تحصیلی، پژوهش حاضر با هدف طراحی الگوی مدیریت هوش و استعداد برای دانش‌آموزان دوره ابتدایی انجام شد. روش شناسی: مطالعه حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر شیوه اجرا آمیخته (کیفی-کمّی) بود. جامعه مطالعه در بخش کیفی صاحب‌نظران حوزه علوم تربیتی متخصص در زمینه مدیریت هوش و استعداد بودند ...  بیشتر