دو فصلنامه علمی جامعه شناسی آموزش و پرورش
اثربخشی طرحواره درمانی بر نشانگان بالینی نوجوانان دارای اختلال شخصیت مرزی

مینا زمانی؛ نعمت ستوده اصل؛ شاهرخ مکوند حسینی؛ پرویز صباحی

دوره 6، شماره 1 ، شهریور 1399، ، صفحه 245-255

https://doi.org/10.22034/ijes.2020.252068

چکیده
  هدف: هدف این پژوهش تعیین اثربخشی طرحواره درمانی با سه روش فنون شناختی ، تجربی و رفتاری بر کاهش نشانگان بالینی نوجوانان دختر دارای اختلال شخصیت مرزی بود.روش: پژوهش از نوع طرح عاملی آزمایشی با پیش آزمون و پس آزمون همراه با مرحله پیگیری 2 ماهه بود. جامعه آماری شامل تمامی بیماران نوجوان دختر در بازه سنی 15 تا 17 سال و مبتلا به اختلال نشانگان ...  بیشتر