دو فصلنامه علمی جامعه شناسی آموزش و پرورش
علوم اجتماعی
شناسایی عناصر و شاخص‌ها و اعتباریابی الگوی جامع برنامه‌درسی آنلاین

عباس رزاقی؛ مصطفی قادری؛ کامبیز پوشنه؛ علیرضا عصاره

دوره 9، شماره 2 ، مرداد 1402، ، صفحه 418-433

https://doi.org/10.22034/ijes.2024.2017082.1510

چکیده
  هدف: امروزه با توجه به رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات، اهمیت بهره‌گیری از برنامه‌درسی آنلاین افزایش پیدا کرده است. بنابراین، هدف این مطالعه شناسایی عناصر و شاخص‌ها و اعتباریابی الگوی جامع برنامه‌درسی آنلاین بود.روش: این مطالعه کاربردی از نوع کیفی بود که با روش سنتزپژوهی انجام شد. در پژوهش حاضر از میان پژوهش‌های مرتبط با حیطه پژوهش ...  بیشتر

طراحی و اعتباریابی الگوی ارزشیابی پیشرفت تحصیلی در کلاس‌های چندپایه دوره ابتدایی

گلاویژ وفایی فر؛ مصطفی قادری؛ صادق ملکی آوارسین

دوره 8، شماره 2 ، اسفند 1401، ، صفحه 133-142

https://doi.org/10.22034/ijes.2022.549731.1282

چکیده
  هدف: با توجه به اهمیت ارزشیابی توصیفی در دوره ابتدایی، پژوهش حاضر با هدف طراحی و اعتباریابی الگوی ارزشیابی پیشرفت تحصیلی در کلاس‌های چندپایه دوره ابتدایی انجام شد. روش‌شناسی: پژوهش حاضر از نظر زمانی مقطعی، از نظر هدف کاربردی و از نظر شیوه اجرا کیفی بود. جامعه پژوهش خبرگان دانشگاهی و مدیران ستادی آموزش‌وپرورش ابتدایی کشور در سال ...  بیشتر