پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه خلاقیت هیجانی و خودکارامدی با سازگاری فردی و اجتماعی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات تهران انجام شده است. روش تحقیق حاضر از نوع تحقیقات همبستگی است.. به این منظور از بین کلیه دانشجویان کارشناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات تهران در سال تحصیلی 94-95 نمونه ای به حجم 290 نفر به صورت در دسترس انتخاب شدند.برای گردآوری داده ها از پرسشنامه های خلاقیت هیجانی آوریل (1994) ، پرسشنامه خودکارآمدی عمومی شرر و آدامز (به نقل از بختیاری ، 1375) و پرسشنامه سازگاری اجتماعی بل (1961) استفاده شد. نتایج این پژوهش با استفاده از رگرسیون و ضریب همبستگی پیرسون نشان داد که بین خلاقیت هیجانی و خودکارآمدی با سازگاری فردی و اجتماعی دانشجویان رابطه مثبت و معناداری وجود دارد(p<0.001)
تاج زاد قهی, اشرف سادات, تاج زاد قهی, اشرف سادات, سعادتی شامیر, ابوطالب. (1397). رابطه خلاقیت هیجانی و خودکارامدی با سازگاری فردی و اجتماعی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات تهران. انجمن جامعه شناسی آموزش و پرورش, 11(11), 15-24.
MLA
اشرف سادات تاج زاد قهی; اشرف سادات تاج زاد قهی; ابوطالب سعادتی شامیر. "رابطه خلاقیت هیجانی و خودکارامدی با سازگاری فردی و اجتماعی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات تهران". انجمن جامعه شناسی آموزش و پرورش, 11, 11, 1397, 15-24.
HARVARD
تاج زاد قهی, اشرف سادات, تاج زاد قهی, اشرف سادات, سعادتی شامیر, ابوطالب. (1397). 'رابطه خلاقیت هیجانی و خودکارامدی با سازگاری فردی و اجتماعی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات تهران', انجمن جامعه شناسی آموزش و پرورش, 11(11), pp. 15-24.
VANCOUVER
تاج زاد قهی, اشرف سادات, تاج زاد قهی, اشرف سادات, سعادتی شامیر, ابوطالب. رابطه خلاقیت هیجانی و خودکارامدی با سازگاری فردی و اجتماعی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات تهران. انجمن جامعه شناسی آموزش و پرورش, 1397; 11(11): 15-24.