هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر آموزش مهارت های ذهن آگاهی بر باورهای انگیزشی و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان پسر مقطع متوسطه دوم دبیرستان منطقه 5 شهر تهران بود 30 نفر با استفاده از روش نمونه گیری طبقه ای مرحله ای از جامعه فوق انتخاب شدند . روش پژوهش حاضر کمی و از لحاظ هدف بنیادی بود.. جهت سنجش متغیر های پژوهش پرسشنامههای باورهای انگیزشی و پیشرفت تحصیلی به عنوان پیش آزمون اجرا شد، و شرکت کنندگان در دو گروه ۱5 نفره آزمایش و کنترل جایگزین شدند که گروه آزمایش آموزش گروهی مبتنی بر ذهنآگاهی را دریافت کرد و گروه کنترل، درمانی دریافت نکرد. نتایج حاصل از تحلیل کوواریانس نشان داد که آموزش مبتنی بر ذهنآگاهی به طور معناداری باعث افزایش باورهای انگیزشی و مؤلفههای آن (خودکارآمدی، جهتگیری، ارزشگذاری و اضطراب امتحان) میشود. همچنین آموزش مبتنی بر ذهنآگاهی بر پیشرفت تحصیلی دانشآموزان پسر نیز موثر بوده و باعث بهبود پیشرفت تحصیلی آنها شده است.
سلطانی, مریم. (1397). اثربخشی آموزش مهارت های ذهن آگاهی بر باورهای انگیزشی و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان پسر منطقه 5 تهران. انجمن جامعه شناسی آموزش و پرورش, 10(10), 171-185.
MLA
مریم سلطانی. "اثربخشی آموزش مهارت های ذهن آگاهی بر باورهای انگیزشی و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان پسر منطقه 5 تهران". انجمن جامعه شناسی آموزش و پرورش, 10, 10, 1397, 171-185.
HARVARD
سلطانی, مریم. (1397). 'اثربخشی آموزش مهارت های ذهن آگاهی بر باورهای انگیزشی و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان پسر منطقه 5 تهران', انجمن جامعه شناسی آموزش و پرورش, 10(10), pp. 171-185.
VANCOUVER
سلطانی, مریم. اثربخشی آموزش مهارت های ذهن آگاهی بر باورهای انگیزشی و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان پسر منطقه 5 تهران. انجمن جامعه شناسی آموزش و پرورش, 1397; 10(10): 171-185.