1
دانشگاه آزاد اسلامی، واحد بجنورد ، بجنورد،ایران.
2
دانشگاه آزاد اسلامی، واحد قوچان،قوچان،ایران
3
واحد بجنورد،دانشگاه آزاد اسلامی، بجنورد،ایران
چکیده
هدف از پژوهش حاضر ، تعیین رابطه بین باورهای انگیزشی و عملکرد تحصیلی دانشجویان با نقش میانجی جهتگیری هدف است،. بدین منظور 403 نفر از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان مشهد با روش نمونه گیری طبقهای انتخاب شدند و پرسشنامههای راهبردهای انگیزشی یادگیری (پینتریچ وهمکاران، 1991) و جهتگیری هدف (الیوت و مکگری گور، 2001) را تکمیل نمودند.ارتباط متغیر ها از طریق مدل یابی معادلات ساختاری آزمون شد بر اساس نتایج این پژوهش ، مدل مفهومی ارائه شده ، با توجه به شاخصهای مدل، از برازندگی لازم برخوردار است. نتایج نشان دادکه باورهای انگیزشی پیش بینی کننده جهتگیری هدف و عملکرد تحصیلی دانشجویان بود. همچنین جهتگیری هدف پیش بینی کننده عملکردتحصیلی است. در مورد نقش میانجی متغیرها، نتایج نشان داد که باورهای انگیزشی به واسطه جهت گیری اهداف به طور غیر مستقیم بر عملکرد تحصیلی اثر دارد.
سرایی, علی اصغر, محمدی پور, محمد, جاجرمی, محمود. (1397). نقش باور های انگیزشی بر عملکرد تحصیلی با میانجی گری انواع جهت گیری هدف در دانشجویان دانشگاه فرهنگیان. انجمن جامعه شناسی آموزش و پرورش, 10(10), 134-146.
MLA
علی اصغر سرایی; محمد محمدی پور; محمود جاجرمی. "نقش باور های انگیزشی بر عملکرد تحصیلی با میانجی گری انواع جهت گیری هدف در دانشجویان دانشگاه فرهنگیان". انجمن جامعه شناسی آموزش و پرورش, 10, 10, 1397, 134-146.
HARVARD
سرایی, علی اصغر, محمدی پور, محمد, جاجرمی, محمود. (1397). 'نقش باور های انگیزشی بر عملکرد تحصیلی با میانجی گری انواع جهت گیری هدف در دانشجویان دانشگاه فرهنگیان', انجمن جامعه شناسی آموزش و پرورش, 10(10), pp. 134-146.
VANCOUVER
سرایی, علی اصغر, محمدی پور, محمد, جاجرمی, محمود. نقش باور های انگیزشی بر عملکرد تحصیلی با میانجی گری انواع جهت گیری هدف در دانشجویان دانشگاه فرهنگیان. انجمن جامعه شناسی آموزش و پرورش, 1397; 10(10): 134-146.