هدف این پژوهش تعیین سهم سرمایۀ اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی را در احتمال موفقیت داوطلبان آزمون سراسری ورود به دانشگاه است. دادههای مورد نظر با استفاده از روش پیمایش، از بین کلیۀ دانشآموزان دختر و پسر دورۀ پیشدانشگاهی مدارس دولتی و غیردولتی شهر اصفهان جمعآوری شده است که همگی داوطلب ورود به دانشگاه و متقاضی شرکت در آزمون سراسری سال 1389 بودهاند. حجم نمونه 400 نفر و روش نمونهگیری، خوشهای طبقهای بوده است. در کنار سرمایههای سهگانه، سهم متغیرهایی همچون پیشینۀ تحصیلی، جنسیت، رشتۀ تحصیلی و نوع مدرسه نیز سنجیده شده است. بر اساس تحلیل رگرسیون لوجستیک، یافتهها نشان میدهد که در پرتو حضور سایر متغیرها، سرمایۀ اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی سهم معناداری در احتمال موفقیت داوطلبان آزمون سراسری ورود به دانشگاه دارند.
نوغانی, محسن, آهنچیان, محمد رضا, رفیعی, محمدتقی. (1391). تاثیر سرمایه های اقتصادی،اجتماعی و فرهنگی بر موفقیت در آزمون سراسری ورود به دانشگاه. انجمن جامعه شناسی آموزش و پرورش, 1(1), 191-218.
MLA
محسن نوغانی; محمد رضا آهنچیان; محمدتقی رفیعی. "تاثیر سرمایه های اقتصادی،اجتماعی و فرهنگی بر موفقیت در آزمون سراسری ورود به دانشگاه". انجمن جامعه شناسی آموزش و پرورش, 1, 1, 1391, 191-218.
HARVARD
نوغانی, محسن, آهنچیان, محمد رضا, رفیعی, محمدتقی. (1391). 'تاثیر سرمایه های اقتصادی،اجتماعی و فرهنگی بر موفقیت در آزمون سراسری ورود به دانشگاه', انجمن جامعه شناسی آموزش و پرورش, 1(1), pp. 191-218.
VANCOUVER
نوغانی, محسن, آهنچیان, محمد رضا, رفیعی, محمدتقی. تاثیر سرمایه های اقتصادی،اجتماعی و فرهنگی بر موفقیت در آزمون سراسری ورود به دانشگاه. انجمن جامعه شناسی آموزش و پرورش, 1391; 1(1): 191-218.