آشوری, فاطمه؛ نازنین غلامی و فاطمه ملک. (1395). بررسی تأثیر روش تدریس نوین بر عملکرد دانشآموزان شهرستان شاهرود ازدیدگاه دبیران، پنجمین کنفرانس بین المللی روانشناسی و علوم اجتماعی، تهران، همایشگران مهر اشراق.
آیتی، محسن؛ موسوی، صادق و باقری، ندا. (1398)، کارکردگرایی و دلالتهای آن در برنامة درسی. 41: 114-91.
ترکاشوند، مراد. (1391). بررسی فلسفه ذهن از منظر کارکردگرایی و اشاره های آن در روش تدریس و شیوه های ارزشیابی. پایان نامه دانشگاه تربیت معلم - تهران - دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی.
سلیمانی، شهناز؛ احمدی، امینه و قدسی، احقر. (1398). اثربخشی آموزش با رویکرد ساختنگرایی شناختی بر یادگیری، یادداری دانشآموزان پایهی ششم ابتدایی در درس ریاضی. پژوهش در یادگری مجازی، 25: 34-25
شاوران، حمیدرضا؛ سلیمی، قربانعلی و همایی، رضا. (1387). سنجش عملکرد تحصیلی دانشجویان دانشگاه اصفهان براساس فرهنگهای چندگانه آنان. مجلۀ پژوهشی دانشگاه اصفهان (علوم انسانی). 29(1):160-147
قائدی، بتول؛ قلتاش، عباس؛ هاشمی، احمد و ماشینچی، علی اصغر. (1398)، اثربخشی تدریس مبتنی بر ساختن گرایی اجتماعی بر پیشرفت تحصیلی، تفکر انتقادی و انگیزش پیشرفت تحصیلی دانشآموزان پایهی ششم ابتدایی. ادریس پژوهی، 7(2): 53-37
قلاوندی، حسن؛ امانی، جواد؛ صالح نجفی، مهسا و امانی، حبیب. (1392). رابطه راهبردهای شناختی و فراشناختی یادگیری با عملکرد تحصیلی دانشآموزان. رویکردهای نوین آموزشی. 8(2): 72-55
کریمی، علیرضا؛ عرفانی، علی و کربلایی، محمدحسین. (1398). کاربرد نظریه کارکردگرایی در آموزش و پرورش )نگرشی نو برای مدارس فردا(. نوآوری های آموزشی، 21(3): 96-81
محبی، عظیم. (1393). بررسی تأثیر تدریس مبتنی بر رویکرد ساخت نگرایی بر عملکرد دانشآموزان در درس علو متجربی کلاس چهارم ابتدایی. فصلنامه نوآوریهای آموزشی، 51(13): 124-111
Breinholt A, Jæger M M. (2020). How does cultural capital affect educational performance: Signals or skills? The British Journal of Sociology, 71(1): 28-46.
Euron P. (2019). Perspectives of Post-Structuralism. In Aesthetics, Theory and Interpretation of the Literary Work (pp. 185-193). Brill Sense.
Fricker P, Kotnik T, Piskorec L. (2019). Structuralism: Patterns of Interaction Computational design thinking across scales. Journal of Digital Landscape Architecture, (4): 239-247.
Ming Z. (2020). How to Use Frederic Chopin’s Piano Techniques and Styles and Psychology in Music Teachings for the Piano Teaching Methods of Joe Hisaishi’s Works in Piano Versions: Inspiring New Methods to Enhance Amateur Music Learning (Doctoral dissertation, Johns Hopkins University).
National Center For Education Statistic. (2003). Indicators of School Crime and Safety From http://nces.ed.gov/pubs2003/schoolcrime.
Omar Y Z. (2020). Implication of Theories of Learning in Teaching Grammar in Libyan Schools. International Journal of Linguistics, Literature and Translation, 3(5): 01-10.
Park S, Kim S. (2020). The relationship between the amount and the stability of educational expenditures on educational performance: evidence from US states. International Journal of Management in Education, 14(3): 257-270.
Pham L B, Taylor S E. (1999). From Thought to Action: Effects of Process- Versus Outcome-Based Mental Simulations on Performance. Society for Personality and ocial Psychology, 25(2): 250-260.
ŞERBĂNESCU A. (2020). Teacher professional development-a Functionalist Perspective. Învăţământ, Cercetare, Creaţie, 6(1): 369-373.
Trusty J W. (2002)." Post – secondary school participation of immigrant and native youth: the role of familial resources and educational expectations." Social Science Research 33: 272-299
Wilson K H. (2020). Theory/Criticism: A Functionalist Approach to the “Specific Intellectual” Work of Rhetorical Criticism. Western Journal of Communication, 84(3): 280-296.
Yang C. (2016). Learning methodologies for wireless big data networks: A Markovian game-theoretic perspective. Neurocomputing, 174: 431-438.