جاریانی، ابوالقاسم. (1389)، نقش چارچوب صلاحیت های حرفه ای در آموز شهای فنی وحرفه ای. رشد آموزش، 6(1): 37-24
جاویدان، لیلا؛ علی اسماعیلی، عبدالله و شجاعی، علی اصغر. (1398). تدوین الگوی ویژگی ها و صلاحیت های معلمی بر اساس اسناد بالادستی آموزش و پرورش. پزوهش در نظامهای آموزشی، 12:1136-1124
جلیلی، هادی. (1397). درآمدی بر تحقیق کیفی. تهران: نشر نی
حجازی، سید یوسف؛ نساجهای صرافی، محمد علی و آهنگری، اسماعیل. (1396). بررسی عامل های موثر بر توسعه صلاحیت های : حرفه ای آموزشگران ترویجی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری، پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی40:67-56
ساکی، رضا. (1394). درس پژوهی، تهران: دانشنامه ایرانی برنامه درسی
قاسمی، بهروز؛ خسروی، علی اکبر؛ رشادت جو، حمیده؛ خورشیدی، عباس و همکاران. (1399). ارائه الگوی ارتقای صلاحیت های حرفه ای برای معاونین پرورشی مدارس متوسطه استان بوشهر. توسعه آموزش جندی شاپور، 11: 153-143
قرونه، داوود؛ میرکمالی، سید محمد؛ بازرگان، عباس و خرازی، سید کمال. (1393). شناسایی و اولویت بندی عوامل مؤثر بر بالندگی اعضای هیئت علمی دانشگاه تهران. فصلنامه آموزش و توسعه منابع انسانی، 1(1): 115-89
گندمی، فهیمه. (1395). به سوی رویکردی محیط آموزشی بنیان در حوزه رشد و بالندگی حرفه ای معلمان: تعیین عناصر اساسی یک رویکرد اثربخش. فصلنامه علمی تربیت معلم فکور، 1(2): 142-121
Bamford-Wade A, Lavender S, Massey D, Anderson V, et all. (2020). A case study-Implementing a registered nurse professional recognition program across a Queensland hospital and health service. Nurse Education in Practice, 42: 102689.
Blaskova M, Blasko R, Matuska E, Rosak-Szyrocka J. (2015). Development of Key Competences of University Teachers and Managers.Procedia-Social and Behavioral Sciences, 182: 187-196.
Kayzouri A H, Ramezanzadeh A, Moradian M R. (2020). Personal epistemologies of higher education faculty members in soft disciplines: conceptualizations, enactments, and the educational implications. Teaching in Higher Education, 1-15.
Ramesh P, Krishnan P. (2020). Professional competence of teachers in Indian higher agricultural education. CURRENT SCIENCE, 118(3): 356-361.
Saglam-Arslan A, Devecioglu Y. (2010, June). Student teachers’ levels of understanding and model of understanding about Newton's laws of motion. In Asia-Pacific Forum on Science Learning and Teaching (11(1): 1-20). Hong Kong Institute of Education. 10 Lo Ping Road, Tai Po, New Territories, Hong Kong.
Wang J, Abdullah A S, Ma Z, Fu H, et all. (2017). Building capacity for information and communication technology use in global health research and training in China: a qualitative study among Chinese health sciences faculty members. Health research policy and systems, 15(1): 59.