اسکندری، مجتبی؛ شفیعی، شهرام. (1398). رابطه بین عوامل درون سازمانی (فرهنگ، تکنولوژی، ساختار) با توانمندسازی روانشناختی مدرسان تربیتبدنی و علوم ورزشی دانشگاههای زنجان. مطالعات مدیریت رفتار سازمانی در ورزش. 6 (21): 75-93.
اعظمی، موسی؛ عطائی، پوریا. (1395). ارزیابی تاثیر مولفه های توانمندسازی روانشناختی بر مشارکت اجتماعی زنان در سازمان های اجتماع – محور: کاربرد معادلات ساختاری. زن و جامعه(جامعه شناسی زنان). 7 (1):143-161.
بردبار، غلامرضا. (1392). عوامل موثر بر بهره وری نیروی انسانی با استفاده از تکنیک های تصمیم گیری چند معیاره(مطالعه مورد: کارکنان بیمارستان شهید صدوقی یزد). فصلنامه مدیریت سلامت. 16 (51): 70-83.
تقوایی یزدی، مریم. (1394). رابطه فن آوری اطلاعات و توانمندسازی روان شناختی مدیران آموزش و پرورش منطقه یک ساری. فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی. 5 (4): 97-115.
جلالی، رامین؛ الوانی، سید مهدی؛ حسن پور، اکبر؛ محب زادگان، یوسف. (1396). شناسایی و مدل سازی عوامل موثر بر توانمندسازی مدیران دریایی، فصلنامه علمی پژوهشی آموز علوم دریایی، 14 (54): 47-60.
حمیدی، فریده؛ سعادتی، ربابه. (1394). تاثیر کارکردهای رهبری بر توانمندسازی معلمان، نوآوری های آموزشی، 14 (54): 47-60.
درتاج، اکرم؛ عباسپور، عباس؛ دلاور، علی؛ عبداللهی، حسین. (1398). شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر توانمندسازی مدیران هنرستان فنی و حرفه ای استان کرمان، فصلنامه پژوهش در نظام های آموزشی، 13 (46): 7-22.
درینی، ولی محمد؛ تابان، محمد؛ شرفی، وحید؛ جعفری، سکینه. (1395). روابط ساختاری نفش گروه های آموزشی با کیفیت عملکرد معلمان: نقش میانجی توانمندسازی، فصلنامه پژوهش در نظام های آموزشی، 10(32): 104-123.
دمیرچی، مرضیه؛ حسینی، سید رسول؛ اولادیان، معصومه. (1398). طراحی الگوی توانمندسازی کارکنان بانک سپه بر اساس یادگیری سازمانی، فصلنامه آموزش و توسعه منابع انسانی، 6 (20): 1-25.
طاهر پور کلانتری، حبیب الله؛ زاهدی، سید محمد؛ دیناروند، حسین. (1394). بررسی تاثیر شایستگی مدیران شهرستان دورود بر عملکرد آنان، فصلنامه پژوهش در نظام های آموزشی، 4(11): 115-136.
فرشاد فر، زهرا. (1388). عوامل موثر بر بهره وری نیرونی انسانی در شرکت های تعاونی صنعتی و کشاورزی استان کرمانشاه.، فصلنامه تعاون،202-203(20): 35-48.
کازرونی شامیری، هادی؛ مرادی، سعید. (1398). نقش آموزش های مجازی و حاکمیت فن آوری اطلاعات در شایسته سالاری مدیران دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان، فصلنامه آموزش و توسعه منابع انسانی، 13 (44): 155-169.
Cheung C, Baun T, Wong A. (2012). Relocating empowerment as a management concept for Asia. International Journal of Business Research, 65: 36-41.
Chun-Fang C, SooCheong (Shawn) J. (2008). The Antecedents and Consequences of Psychological Empowerment: The Case of Taiwan's Hotel Companies. Journal of Hospitality & Tourism Research, 32(1): 40-61.
Devrim Yilmaz O. (2015). Revisiting the Impact of Perceived Empowerment on Job Performance: Results from Front-Line Employees, TURIZAM, 19(1): 34-46.
Fatahi-Bayat GH, Goudarzi A, Goudarzi M. (2016). Study on Variables Influencing the Employee Empowerment Case Study: Industries of Markazi Province. Mediterranean Journal of Social Sciences, 7(5): 102-110.
Lana Xue Mei Lana, Chong Wei Ying (2015) The Mediating Role of Psychological Empowerment between Transformational Leadership and Employee Work Attitudes. Procedia - Social and Behavioral Sciences 172 ( 2015 ): 184 – 191.
Laschinger k S, Fingan J. (2005). Using Empowerment to Build Trust and Respect in the Workplace. Nose cone. 23(1): 1-13.
Littrell Romie F. (2007). Influences on employee preferences for empowerment practices by the ideal manager. International journal of intercultural relations, 1(31): 87-110.
Moye J, Melinda Henkin B, Alan Egley J R. (2006). Teacher-principal relationships. Exploring linkages between empowerment and interpersonal trust. Journal of Educational Administration, 43(3): 260.
Robbins T L, Crino M D, Fredendal L D. (2002). An Integrative Model of the Empowerment Process. Human Resource Management Review. 1(2).
Vilska J. (2007). The use of ICT as a component for the success of innovation in Spain, Catalonia. Trans-generational Approaches to Culture Barcelona Conference, Spain.