TY - JOUR ID - 43702 TI - رضایتمندی دانشجویان از کیفیت خدمات آموزشی، پژوهشی، دانشجویی و اداری دانشگاه JO - جامعه شناسی آموزش و پرورش JA - IJES LA - fa SN - AU - پیری, محمد AU - هراتیان, علی AU - کیانپور, سعید AD - استادیار، گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه ملایر، ملایر، ایران. AD - کارشناسی ارشد، گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه ملایر، ملایر، ایران. AD - عضو هیئت علمی، گروه اقتصاد، دانشگاه پیام نور، همدان، ایران. Y1 - 2017 PY - 2017 VL - 2 IS - 2 SP - 214 EP - 230 KW - کیفیت خدمات KW - آموزشی KW - پژوهشی KW - دانشجویی KW - اداری KW - رضایتمندی دانشجویان DO - 10.22034/ijes.2017.43702 N2 - هدف: ارزیابی میزان رضایتمندی دانشجویان از کیفیت خدمات دانشگاهی از اهمیت خاصی برخوردار است. این پژوهش با هدف بررسی رضایتمندی دانشجویان از کیفیت خدمات آموزشی، پژوهشی، دانشجویی و مالی و پشتیبانی دانشگاه انجام شده است. روش: روش تحقیق حاضر توصیفی پیمایشی از نوع مقطعی بود. نمونه آماری این پژوهش را 419 دانشجوی دانشگاه ملایر تشکیل دادند که از طریق روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه رضایتمندی از کیفیت خدمات استاندارد جعفری راد و همکاران (1393) و برای تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون های آماری خی دو، یو من ویتنی و ویلکاکسون استفاده شد.یافته ها: نتایج نشان داد که رضایتمندی دانشجویان از خدمات آموزشی مناسب و در خدمات پژوهشی، دانشجویی و اداری نامناسب و در مجموع در حد متوسط و کم بوده است. دانشجویان کارشناسی نسبت به کارشناسی ارشد و دکتری و سطح رضایتمندی پایین تری نسبت به خدمات دانشگاه داشتند. اما در سطح رضایتمندی دانشجویان از نظر جنسیت تفاوت معنی داری دیده نشد.نتیجه گیری: پیشنهاد می شود به ارزیابی کیفیت خدمات دانشگاهی براساس نظر دانشجویان توجه  شود و برنامه هایی جهت افزایش کیفیت خدمات دانشگاه مخصوصاً خدمات پژوهشی، دانشجویی و اداری در این راستا انجام پذیرد. UR - https://www.iase-jrn.ir/article_43702.html L1 - https://www.iase-jrn.ir/article_43702_800d1a5a1d7161f6db05c7dd3c3e0952.pdf ER -