دو فصلنامه علمی جامعه شناسی آموزش و پرورش
بازنمایی کلیشه‌های جنسیّتی در کتاب‌های فارسی دورۀ پنجساله ابتدایی

مصطفی آب روشن؛ صدیقه ارجمندی

دوره 1، شماره 2 ، اسفند 1394، ، صفحه 7-40

https://doi.org/10.22034/ijes.2016.43668

چکیده
    چکیده         در این مقاله، سعی شده است با تحلیل محتوای کتب درسی، موضوع تبعیض جنسی کشف، انتزاع، و به اشکال گوناگون مفهوم‌سازی شود، تا با حصول شناخت کاملی از این پدیدۀ تحقق‌یافته در متون درسی، مشخص شود که چگونه نظام آموزش و پرورش و نهاد مدرسه در ایران، کلیشه‌های جنسیتی بین دختر و پسر را بازتولید و در ذهنِ دانش‌آموز ...  بیشتر