دو فصلنامه علمی جامعه شناسی آموزش و پرورش
شناسایی و دسته بندی موانع و چالش های رفتار شهروندی آموزشی (مطالعه موردی: معلمان مقطع متوسطه اول استان های شمالی کشور)

علیرضا تجری؛ سامره شجاعی؛ محمودرضا مستقیمی؛ فریدون آزما

دوره 7، شماره 1 ، شهریور 1400، ، صفحه 26-37

https://doi.org/10.22034/ijes.2021.244681

چکیده
  هدف: پژوهش حاضر با هدف شناسایی و دسته بندی موانع و چالش های رفتار شهروندی آموزشی در معلمان مقطع متوسطه اول استان های شمالی کشور انجام گرفت.روش شناسی:این پژوهش با رویکرد کیفی و با روش گرندد تئوری انجام شد. جامعۀ آماری این پژوهش شامل کلیـۀ اساتید و معلمان  مقطع متوسطه اول بودند کـه بـه روش گلوله برفی (ارجاع زنجیره ای) انتخــاب شدند. ...  بیشتر