دو فصلنامه علمی جامعه شناسی آموزش و پرورش
شناسایی مؤلفه‌های آسیب‌شناسی تولید دانش در دانشگاه آزاد اسلامی

کیوان کاوه؛ تقی آقا حسینی؛ محبوبه سادات فدوی

دوره 9، شماره 1 ، فروردین 1402، ، صفحه 79-90

https://doi.org/10.22034/ijes.2022.546559.1235

چکیده
  هدف: امروزه اهمیت دانش و تولید آن بر کسی پوشیده نیست و دانشگاه‌ها به‌عنوان محور اصلی تولید آن به شمار می‌روند. تولید دانش نیز مانند همه تولیدات دیگر دارای چالش‌ها و آسیب‌هایی است که نیازمند مطالعه است. بنابراین، هدف اصلی پژوهش حاضر، شناسایی مؤلفه‌های آسیب‌شناسی تولید دانش در دانشگاه آزاد اسلامی بود.روش‌شناسی: این مطالعه از نظر ...  بیشتر

ارائه الگوی تصمیم‌گیری اخلاقی بر اساس ارزش‌های اجتماعی (مورد مطالعه دبیران تربیت‌بدنی استان آذربایجان شرقی)

سوسن رسولی؛ جعفر برقی مقدم؛ محمد رحیم نجف زاده؛ حمید جنانی

دوره 9، شماره 1 ، فروردین 1402، ، صفحه 91-98

https://doi.org/10.22034/ijes.2022.547533.1252

چکیده
  هدف: امروزه اهمیت دانش و تولید آن بر کسی پوشیده نیست و دانشگاه‌ها به‌عنوان محور اصلی تولید آن به شمار می‌روند. تولید دانش نیز مانند همه تولیدات دیگر دارای چالش‌ها و آسیب‌هایی است که نیازمند مطالعه است. بنابراین، هدف اصلی پژوهش حاضر، شناسایی مؤلفه‌های آسیب‌شناسی تولید دانش در دانشگاه آزاد اسلامی بود.روش‌شناسی: این مطالعه از نظر ...  بیشتر

علوم اجتماعی
ارائه الگوی آسیب‌شناسی برنامه‌ریزی مسیر شغلی با رویکرد عملکرد بالا با استفاده از تکنیک دلفی فازی

خلیل شمس؛ عبدالخالق غلامی چنارستان علیا؛ کرم الله دانش فرد؛ علی پیرزاد

دوره 8، شماره 1 ، شهریور 1401، ، صفحه 373-385

https://doi.org/10.22034/ijes.2022.708363

چکیده
  هدف: با توجه به اهمیت برنامه‌ریزی مسیر شغلی و آسیب‌شناسی آن، هدف این مطالعه ارائه الگوی آسیب‌شناسی برنامه‌ریزی مسیر شغلی با رویکرد عملکرد بالا با استفاده از تکنیک دلفی فازی بود.روش‌شناسی: این مطالعه از نظر هدف کاربردی  از نظر شیوه اجرا توصیفی از نوع پیمایشی بود. جامعه آماری این مطالعه همه کارکنان منطقه ده عملیات انتقال ...  بیشتر

آسیب‌شناسی مدارس در تجربه زیسته دانش‌آموزی از دیدگاه دانشجویان

مژده علیزاده؛ حمیدرضا علوی

دوره 7، شماره 2 ، اسفند 1400، ، صفحه 13-26

https://doi.org/10.22034/ijes.2021.528243.1038

چکیده
  هدف: هدف از پژوهش حاضر بررسی آسیب‌شناسی مدارس در تجربه زیسته دانش‌آموزی از دیدگاه دانشجویان بود.  روش شناسی: روش پژوهش کیفی و از نوع پدیدارشناسی بود. جامعه آماری پژوهش حاضر کلیه دانشجویان کارشناسی دانشگاه شهید باهنر کرمان با تعداد 10440 نفر در سال 400-1399 بود که از میان آنها 18 نفر طبق اصل اشباع نظری با روش نمونه­گیری هدفمند انتخاب شدند. ...  بیشتر