سمیه پوربابادی؛ محمد تمیمی
چکیده
بانکداری اینترنت یکی از پدیدههایی است که میتواند کیفیت خدمات ارائه شده از طرف بانکها به مشتریانش را ارتقا داده و مشتریان نیز به رضایت بیشتر دست یابند. هدف از انجام این تحقیق بررسی نتایج حاصل از رضایت مشتری در پذیرش بانکداری اینترنتی در شهر اهواز انجام گرفت. این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از لحاظ ماهیت در دسته تحقیقات توصیفی قرار ...
بیشتر
بانکداری اینترنت یکی از پدیدههایی است که میتواند کیفیت خدمات ارائه شده از طرف بانکها به مشتریانش را ارتقا داده و مشتریان نیز به رضایت بیشتر دست یابند. هدف از انجام این تحقیق بررسی نتایج حاصل از رضایت مشتری در پذیرش بانکداری اینترنتی در شهر اهواز انجام گرفت. این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از لحاظ ماهیت در دسته تحقیقات توصیفی قرار میگیرد. جامعه آماری تحقیق شامل مشتریان استفاده کننده از خدمات بانکداری اینترنتی در شهر اهواز میباشد. گردآوری دادهها با استفاده از پرسشنامه بود. حجم نمونه بااستفاده از جدول مورگان برای جامعه نامحدود، حداقل 384 نفر پیشبینی گردید. جهت تعیین اعتبار ابزار اندازهگیری از روش آلفای کرونباخ استفاده گردید و به منظور بررسی پایایی پرسشنامه ابتدا یک نمونه اولیه شامل 30 پرسشنامه پیش آزمون گردید. و سپس با استفاده از دادههای بدست آمده از این پرسشنامهها و به کمک نرمافزار SPSS میزان ضریب اعتماد با روش آلفای کرونباخ برای این ابزار محاسبه شد. نتایج نشان داد که تأثیر پذیرش بانکداری اینترنتی بر رضایت مشتری همچنین تأثیر رضایت مشتری بر تبلیغات شفاهی و وفاداری مشتری مثبت است.