دو فصلنامه علمی جامعه شناسی آموزش و پرورش
مقایسه‌ی مولفه های تربیتی فلسفه‌ی نو عمل‌گرایی ریچارد رورتی با فلسفه‌ی تربیتی اسلام  

مژده نورمحمدیان؛ شمس الدین هاشمی مقدم؛ فائزه ناطقی

دوره 3، شماره 1 ، شهریور 1396، ، صفحه 197-211

https://doi.org/10.22034/ijes.2017.43710

چکیده
  هدف:هدف این پژوهش بررسی تفاوت نگرش­ هایِی که از تأثیرگذارترین روش های فلسفه تعلیم وتربیت یعنی نئو­پراگماتیسم رورتی و به تبع آن پراگماتیسم در دنیای غرب به ویژه در آموزش وپرورش ایالات متحده ومقایسه آن باشیوه تربیتی است که ازتعالیم اسلام بدست آمده است. روش شناسی: روش پژوهش به صورت کیفی و از نوع بررسی اسنادی و با استفاده از منابع کتابخانه ...  بیشتر