دو فصلنامه علمی جامعه شناسی آموزش و پرورش
ویژگی های روان سنجی مقیاس خودتفسیری : ساختار عاملی، پایایی و روایی

ثنا پناهی پور؛ مهدی عرب زاده؛ سجاد الوندی

دوره 6، شماره 1 ، شهریور 1399، ، صفحه 41-51

https://doi.org/10.22034/ijes.2020.43779

چکیده
  هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی ویژگی­های روان سنجی مقیاس خودتفسیری، شامل بررسی ساختار عاملی، پایایی و روایی، به منظورآماده سازی آزمون برای پژوهش­های روانشناختی و جامعه شناختی انجام شد.روش:  روش پژوهش حاضر از لحاظ نحوه گردآوری اطلاعات توصیفی از نوع همبستگی و از لحاظ هدف کاربردی بود. جامعه آماری پژوهش شامل تمـامی دانش آموزان دختـر ...  بیشتر

نقش خود تفسیری در پیش بینی توانایی حل مساله اجتماعی دانشجویان

مهدی عرب زاده

دوره 3، شماره 1 ، شهریور 1396، ، صفحه 169-180

https://doi.org/10.22034/ijes.2017.43699

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش خود تفسیری در پیش بینی توانایی حل مساله اجتماعی دانشجویان طراحی و انجام شد. مطالعه حاضر توصیفی از نوع همبستگی  بود. از میان جامعه دانشجویان دانشگاه خوارزمی واحدکرج در سال تحصیلی 97-96، نمونه­ای به حجم 325 نفر (223 دختر و 102 پسر) به شیوه نمونه گیری چند مرحله ای تصادفی انتخاب و به پرسشنامه خودتفسیری هاردین، لونگ ...  بیشتر