دو فصلنامه علمی جامعه شناسی آموزش و پرورش
هویت ملی در کتب درسی جامعه‌شناسی 1 و2

سیدضیاء هاشمی؛ مژده قربان علیزاده

دوره 1، شماره 2 ، اسفند 1394، ، صفحه 175-207

https://doi.org/10.22034/ijes.2016.43680

چکیده
  چکیده بخش عمدۀ هویت ملی توسط نظام آموزش و پرورش بازتولید می‌شود و کتب جامعه‌شناسی در این روند نقش مهمی ایفا می‌کنند. این پژوهش به نقش کتب جامعه‌شناسی 1و 2 در انتقال هویت ملی پرداخته است. روش تحقیق تحلیل محتوای کمی و کیفی و واحد تحلیل مضمون است. مؤلفه‌های هویت ملی عبارت‌اند‌ از: نمادها، وقایع و رخدادها، ارزش‌ها، میراث فرهنگی، مشاهیر ...  بیشتر