دو فصلنامه علمی جامعه شناسی آموزش و پرورش
شناسایی و دسته بندی موانع و چالش های رفتار شهروندی آموزشی (مطالعه موردی: معلمان مقطع متوسطه اول استان های شمالی کشور)

علیرضا تجری؛ سامره شجاعی؛ محمودرضا مستقیمی؛ فریدون آزما

دوره 7، شماره 1 ، شهریور 1400، ، صفحه 26-37

https://doi.org/10.22034/ijes.2021.244681

چکیده
  هدف: پژوهش حاضر با هدف شناسایی و دسته بندی موانع و چالش های رفتار شهروندی آموزشی در معلمان مقطع متوسطه اول استان های شمالی کشور انجام گرفت.روش شناسی:این پژوهش با رویکرد کیفی و با روش گرندد تئوری انجام شد. جامعۀ آماری این پژوهش شامل کلیـۀ اساتید و معلمان  مقطع متوسطه اول بودند کـه بـه روش گلوله برفی (ارجاع زنجیره ای) انتخــاب شدند. ...  بیشتر

توسعه مدل نگرش کارآفرینانه در کارکنان سازمانهای آموزش و پرورش کشور

نجیب زنگی؛ محمود رضا مستقیمی؛ سامره شجاعی؛ فریدون آزما

دوره 6، شماره 1 ، شهریور 1399، ، صفحه 256-277

https://doi.org/10.22034/ijes.2020.254101

چکیده
  هدف: تحقیق حاضر با هدف توسعه مدل نگرش کارآفرینانه در بخش دولتی می باشد.روش: تحقیق حاضر از نظر هدف بنیادی و رویکرد کاربردی دارد و روش تحقیق آمیخته است و برای شناسایی شاخص های نگرش کارآفرینانه از الگوی تحلیل محتوا (کیفی) استفاده شد، و روابط بین متغییرهای تحقیق و ارزش آنرا از روش معادلات ساختاری بدست آمد. جامعه آماری بخش کیفی شامل خبرگان ...  بیشتر